ÚVOD, Zbraslav
Jílové, Žampach
Nová Rabyně
Živohošť, Cholín
Kamýk a ZÁVĚR
Domluveny jsou častější zastávky, a tak jedem "klasickou trasou" podél Vltavy do Vraného. Zatím vedu kolonu já, údolí Vltavy je mírně zamlženo, ale jede se fajn, těch pár chatařů v údolí nám zamává. Ve Vraném pokračujeme vlevo přes hrbatej přejezd a odtud mnoha vlhkými, oslizlými ale krásnými zatáčkami směr Zvole, Okrouhlo, Zahořany a Jílové. Cesta prudce stoupá, zatáčky v lese jsou kluzké takže pěkně pomaličku, polehoučku. Ve Zvoli uhneme vpravo a přes planinu se stálým klesáním dostaneme až na dno Zahořanského údolí, kterým protéká Zahořanský potok (jak jinak) a leží zde i vesnice která tomu všemu dala jméno Zahořany :-). K tomuhle místu mě vážou daleké a dávné motovzpomínky, neboť údolím tohohle potoka byly tradičně vedeny zvláštní terénní zkoušky toho, čemu se v socialistickou šedí zahaleném dávnověku říkalo "BOMS" čili branně orientační motocyklová soutěž. Jezdilo se to na sériovkách a zvláště v nižších kolech se užilo spousty srandy. V republikovém přeboru už zdaleka ne, tam šlo "o čest a slávu a peníze", tam už se tvrdě a všemi prostředky závodilo. Konec historického exkursu.
Chalupáři a místňáci kutají poslední práce na svých latifundiích, hrabou a neekologicky spalují listí a ostatní bordel, no a my jim přinášíme trochu vytržení do šedivé nudy. Protějším zalesněným svahem se vyhrabeme až na silnici spojující Jílové a Davli, no a po ní zamíříme do starobylého hornického městečka nad Sázavou. Projedeme starobylou městskou branou zastavíme na zaplněném a řvoucí muzikou zahlušeném náměstí (podvědomě hledáme kdesi za keři Edovo obludné modré GW s aparaturou vytočenou na plný kule:-))))

Náměstí Jílové v podání autora... .. a spoluautora fotek
Nezbytné cigáro, oraz, ohřev a pokec

Markétka si chce na místním asijském hadrotrhu koupit druhé rukavice (jedny jí zřejmě nestači, zřejmě zimička) ale neuspěje.
Další vedení našeho pelotonu (který i na náměstí budí patřičnou pozornost) přebírá Ranža který odbočí několik kiláků za Jílovým vpravo do sázavského údolí a dál do vesničky Žampach, místní části Dolní Studené. Uprostřed našeho impozantního pelotonu s námi automaticky a bezmyšlenkovitě pokračuje zcela evidentně zpitomělý a konsternovaný řidič Favoritu, a když je námi vyvržen na břehu Sázavy stojí, čučí a neví kudy kam.... My pokračujeme po panelové vozovce mezi chatami do prudkého kopce přímo pod žampašský viadukt, technickou to památku č.1 na trati "posázavského pacifiku".
Tady je naše první cílová zastávka, pro některé je to nečekané setkání s takovouto stavbou, kterou Cammy promptně lokalizuje na trať Praha-České Budějovice. Viadukt sám je docela impozantní stavba nikterak nedotčená stoletím které uplynulo od jejího vzniku. Nikdo tudy nejezdí a tak zabereme svými odstavenými stroji celou šířku úzké silničky. Fotíme, obdivujeme perfektní ruční práci italských dělníků, kteří své umění získané při obdobných stavbách v Alpách uplatnili i zde, vychutnáváme zasmušilou, podzimní, tichou a klidnou atmosféru místa takřka mimo civilizaci. Tu nám připomene jen motorák který zvonivě přerachotí někde vysoko nad našimi hlavami.








Nová Rabyně