A stejně - dobře Vám tak všem, že ste nejeli! Já tam byl a jako obvykle sem odjížděl tuze spokojen. Přilba byla fakt super!
Jak to tedy probíhalo očima maximálně neobjektivního fandy? Jste-li v depu, je průběh uplně stejnej. V sobotu ráno přijedete, pozdravíte se se všema známejma ksichtama (ono se ten okruh lidí zas až tak moc nemění), musíte dát na uvítanou do obou nohou Vaškovy skvělé domácí medoviny a pak se začnete připravovat na akci samotnou. Pokud ste jako diváci (jako já po letech loni) je průběh velmi podobnej. S tim rozdílem, že nedáváte medovinu hned, ale až poté, co projdete veškerými opáskovávacími procedurami.Tvrdit, že jí nedostanete je blbost, když víte, že sem tam já.
V sobotu se jede tradičně Zlatá stuha juniorů, což je popravdě nářez, protože to jedou mladý jezdci, který k pocitu že prostě musí vyhrát přidávají i logicky menší zkušenosti, takže je to celkem maso. Všude ve vzduchu je metanolovej pach, strašnej smrádek a řev. Do toho se motaj slečny, který eště nepochopily, že tihle mladíci sou sice výkonní, ale sponzorsky i jinak ještě nejsou TOP.Závod jak sem říkal probíhá v dost drsnym duchu, o pády a podobná vzrušení nejni vůbec nouze. Málokdy se stane, aby JURY po skončení neměla eště hodinu co dělat s různejma protestama.
V podvečer se jede první a druhá kvalifikační jízda na zlatej hřeb - Zlatou přilbu. No a pak se stávaj Pardubice rájem pro hlubokožížnivé Poláky, Němce, redaktory Motorájů a podobných plátků, mechaniky, technické zázemníky a v nemalé míře i jezdců (zvláště těch juniorů). Popis si radši nechám pro sebe, ale je fakt, že bych ho byl stejně schopen asi jen tak do půl třetí ráno…
V neděli ráno se opět začne medovinkou a jede se naostro. Přilba je "největší pouťák na světě" a podle toho to tam vypadá. Teda před závodištěm. Projdete Vietnamem, klobásovou uličkou, předáte lupeň a hurá na tribunu. Pro nás vzadu to celé vypuká už ráno o osmi, takže s bolavou hlavou je třeba si nachystat vercajk. První výměna plášťů je většinou s velkým sakrováním a úpěním, podobné to je i u mechaniků, když ladí motorky. Okolo 10 dojedou "populární osobnosti" a politici (nemam to taky dát do uvozovek?), s patřičnou suitou se všem pletou pod nohama a maj duchaplné otázky typu z jakého materiálu sou ty pneumatiky, když sou tak úspěšný. Tedy to aspoň u nás na stánku, určitě hůř na tom sou jezdci a mechanici. Letos se tam neukázala kupodivu Šárinka Kubelkojc, což nemile překvapilo zástupy jejích obdivovatelů. V 11 je sběř vyhozena a závod začíná. Jedou se další kvalifikační jízdy a od 13 hodin pak čtvrtfinálové jízdy. Tam už je to maso. Dokonce i pro novináře, bo je tradičně 10 rozlišováků na 40 fotografů. Závodu samotnému už 5 let kralujou klokani, letos to byl Ryan Sullivan, což je neskutečně pohodovej chlapík. To ale kupodivu platí, krom Tony Rikardssona, kterej stejně ZP pod různejma výmluvama bojkotuje (jde o startovný), o všech těchhle levotočivejch bláznech.Okolo 16té hodiny se pak jede vrchol - malé a velké finále. Je s podivem, že i o to 7-12 místo jezdci jedou jak o život, málokdy dochází k tomu, že naskočí náhradníci. Velký finále se jede na 6 kol, což je maso, protože se zároveň jede na 6 drah, což je světová rarita. Předjíždí se většinou celé finále, což je právě díky tomu 6x6 systému. Za 5 let, co sem byl na Přílbě, sem eště neviděl, aby někdo ve finále nespadl.
Diváci byli letos skvělý, fandili jak o život, všechny tribuny byly plný. Dokonce tam byly dvě kutálky, takže místní amplion neměl šanc.
No takže jak sem říkal, zaváhali ste. Tak snad tam za MKF nebudou za rok jen nejezdící členové, ale i ti, kdo umí na motorce jezdit a ocení i jiné drobnosti a všimnou si i jinejch detailů, než já z pozice "gumídka".
Babča
|