ZPĚT

MKF TEST

Honda Africa Twin

(Kamil)

 

Na prvni pohled zaujme motocykl svymi rozladenymi tvary. Vtira se predstava kompletace ze starych, dnes neprodejnych nahradnich dilu, vyrobenych v sedesatychch letech do zasoby. Po usednuti na sedadlo, zrejme z molitanovych odrezku napechovanych do kozenkoveho pytle, si vykloubime ruce pri marnych pokusech uchopit nelogicky tvarovana riditka. Vyhledu vpred brani pokus vyrobce o plexisklo, v bocnich pohledech najdeme vlastni kolena. Spolujezdci je urcen nedocpany konec kratkeho sedla. Jizdni vlastnosti lze shrnout pod označeni "vratke stafle".

Ram je svarovan ze svovych zeleznych trubek (snahu o snizeni vyrobnich nakladu najdeme vsude). Predni vidlice typu inside out neni nastesti stavitelna, vyrobce ji nastavil na rezim parkovani. Zadni kyvacka je odpruzena centralnim chorošem. Barevne provedeni neni prilis atraktivni , lak se ale brzy sam sloupne.

Dvouvalec ma napinani rozvodoveho retezu napruzenym ocelovym dratem, jednim koncem oprenym o clanky. Po spusteni vydava tedy charakteristicky rambajz, na ktery je treba si zvyknout. Pohled zpredu take prozradi, ze valce nejsou do V jen pri bocnim pohledu, ale zde se jedna spise o drobnou funkcni vadu, ktera nema na beztak hnusnej vzhled motocyklu velky vliv. Plneni valcu obstaravaji dve vylepsene fixirky, provedeni se kus od kusu lisi. Velkym zklamanim je prubeh krouticiho momentu a vykon. I pri provozu solo je nezridka nutno pomoci pri rozjezdu nohama. Motor do 4000 ot. vubec nejede, jedina vykonova dira ceka tesne za ctyrmi az do asi 5000 a dal uz se celkem nic nedeje. Je tedy zbytecne prohanet prevodovku, kde presilovku hraji neutraly. Prilis radosti neposkytuje motocykl ani pri manevrovani na miste - vlhka hmotnost neni nejnizsi. Je to ale idealni stroj pro kutily a obchodniky, protoze je nutno jej bud cely prestavet, nebo rychle prodat.

A mam u Honzy sloveno na bahno... :-))

Kamil