ZPĚT

ZPĚT NA NOVĚJŠÍ STRÁNKU PŘÍHOD

NEBEZPEČNÉ SITUACE,
KARAMBOLY, PÁDY A NEHODY

Velmi vhodná stránka pro připomenutí, jak snadno se lze na motorce vybourat, takže následující informace a postřehy budou určitě mít i potřebný preventivní účinek.

(UPOZORNĚNÍ: případné fotografie na této stránce nijak nesouvisejí se zdejšími příběhy, jsou pouze ilustrativní!)


 doplněno 23.6.2000:

Tak nevim jestli mam ted zrovna nejaky blby obdobi ci co, ale dnesek me presvedcil, ze jezdit rychle se u nas nevyplaci... Situace: klasicka silnice mimo obec, trosku kopcovita, proti me jede siroka avie a prave ji predjizdi auto, zatim vsechno ok, jsem jeste daleko. Jenze se najednou zpoza kopce vyhoupne favorit a taky zacne predjizdet, pravdepodobne me nevidi, protoze stale zrychluje. Kdyz je uz v polovine avie, tak si me vsimne, jenze se evidentne nemuze rozhodnout co delat. Jenze ku*va ja uz to taky neubrzdim! Konecne mu dochazi ze jde do tuheho a slapne na brzdy a zacina nechavat pneumatiky na asfaltu + trosku brusli po silnici. Ja taky brzdim co to da + vyjizdim do hliny tesne vedle prikopu (ale i tak bysme se asi nevyhnuli, nebo jen o milimetry). Uz vazne nevim kam ten clovek s tim favoritem uhnul, ani kdo ho ridil, jenom jsem premejslel jaka to bude rana pri celnim narazu :(( Minuli jsme se asi o pul metru. Takze jak tu probihala ta debata jestli jezdeni rychle i kdyz s rozumem je nebezpecnejsi, tak se pripojuju k tem co rikaji ANO! Protoze clovek musi stihnout vcas zareagovat na chyby druhych, ktere se prihodi behem okamziku. Kdybych totiz bejval jel jen o neco rychleji (coz tam obvykle jezdivam), tak.... ani nechci pomyslet.

Marty CBR


Ja mam zusenost, ze kdyz jsem si to hrnul v Praze po Nuslaku v aute, tak jeden inteligentni motocyklista udelal mysku mezi mnou (ja od nej vpravo) a jednou prazandou (ona vlevo ode mne). Byla to tusim devitistovka a ten motorkar byl fakt dost dobrej. Tipuju, ze zatimco ja jsem se smolil tricitkou v zacpe, on mezi nama projel tak devadesat. Nojo, ale zenske v hlave hrklo a zniceho nic zabocila doprava, tedy ke mne. Asi jem na ni zapusobil, ci co. No a motorkar uz se tam jaksi nevesel. Tak jsem jenom uslysel facku, jak mi mlasknul zavazickem na riditku o zrcatko. Jeho smula byla, ze bylo integrovane, takze se ani nehlo a on mel co delat, aby to nenarval do auta prede mnou. No ustal to. Asi by bylo dost nerealne couvat zpet, aby zjistil, co je s mym zrcatkem. Moje stesti bylo, ze v krytu na zrcatko stejne zadne nebylo, protoze tyden pred tim jsem se pri predjizdeni u Mikulova na hrazi Novomlynskeho jezera nevesel s jednim Medourem v protismeru na silnici a tak jemu odpochodovalo cely zrcatko i s drzakem a me jen vyletelo sklicko. Tak jsem byl nakonec rad, ze jsem na tom Nuslaku nebyl o mesic drive. Pronesl jsem jen par brnenskych nadavek na adresu prazskych motorkaru a byl klid. Ja sam taky projizdim mezi autama, ale ne s rozdilovou rychlosti padesat a podobne a oci mam jak tenisaky, kterej debil me zmackne.

Metyl


Hmm, taky jsme meli pri navratu zajimavou prihodu : pred HK nas predjizdela zenska v aute (uz to samo o sobe je zajimavy, zenska a predjizdi nas! :-))))) Jel jsem jako druhej, bliz ke stredovy care a prede mnou Jarda na Suzi GS 850. Autu za sebou jsem teda udelal misto, to se nacpalo mezi nas a v okamziku, kdy jelo dalsi auto v protismeru, zacalo Jardu predjizdet. Jenze dama za volantem blbe odhadla vzdalenost od Jardy, takze ho "lizla" tak o deset cm...Jen jsem videl, jak se rozkymacel a sel jsem na brzdy abych do nej nevlitnul az sebou flakne, zadni kolo ve smyku - mooooc pekny:-( Jarda to nastesti ustal, zdrave se nasral, auto predjel a spolecnymi silami - on pred nim, ja z boku - jsme ho prinutili zastavit. Bylo to jak v americkym filmu:-)))))) Zenska za volantem se klepala jak sulc, Jara blizici se k autu rval jak tur, ja do toho jecel, spolujezdec vylezl z auta a omlouval se jak divej - nakonec to nastesti nezkoncilo rvackou :-) Verim tomu, ze pani uz si da priste na motorky pozor:-)

Glider,supermagna


Misto : Konevova ulice - pred klubem Empire, Cas : patek okolo 22:00. Jeden pacient vyhecovan druhym pacientem ze jako mu predvede co se da vsechno s Bandourem delat. Majitel uvedeneho motocyklu tedy ze pojede nejdrive ohrat stroj na provozni teplotu. To spocivalo v tom ze se prohnal asi 150km/h kolem klubu, predjizdel jedno auto za druhym az do momentu kdy jeden vybocil z rady doleva (pozdeji tvrdil ze hledal benz.pumpu). Co nasledovalo je jasny. Rana, masina salto, kluk salto no a ta kara se tou ranou otocila a jak ten kluk dopadl pred ni tak ho jeste zadkem narvala pod zaparkovany auto. Klucina mel jakousi podomacku zfusovanou helmu, takze jeho mozek lezel vedle hlavy, otevrena zlomenina prave ruky, kalhoty dole a nohy v jakemsi podivnem chuchvalci. To uz ale vzhledem ke stavu jeho lebky bylo stejne fuk. No a pak to zacalo, z Empiru vybehla skupinka vydesenych kamaradu pred jejichz ocima se ten kluk zabil a nasledoval soudce lynch. Auto bylo v mziku zdemolovano k nepoznani (prosekla strecha, urvana kapota, rozsekany kabely a vsechno z motoru co slo urvat nebo useknout tak bylo venku), jeden z akteru (nejmenovany nadejny kaskader) mel u sebe sekerku takze ten radil nejvic a vycalounil vozidlo timto nastrojem. Soubezne s tim probihala demolice osoby ridice,a v tom byl prave ten problem, jak se pozdeji ukazalo, ten kteryho tam hromadne dobili az ho prevezli na ARO tak to auto vubec neridil, skutecny ridic utekl. Tak jako tak 150 v Praze vedle aut je proste hovadina to mi nikdo nevymluvi i kdyz je to tragedie. Vysledek : nekolik zadrzenych, nekolik trestnich oznameni, jeden mrtvy, jeden tezce zraneny na intezivce. Nekdo rikal ze to bylo snad v televizi kde prej z toho udelali valku motogangu. Tak ne, bylo to zhruba takhle, dva zucastneni jsou moji kamaradi. K dovrseni vseho zrovna v momente kdy se to stalo tam prochazel otec toho kluka (bydli kousek odtamtud) a videl to prakticky vsechno od zacatku takze se zhroutil a odvezli ho taky. Takze pacienti, esli tady este budu cist nejaky dohady o tom jak jezdit nebo nejezdit na krev a jak to tem autakum nandavat, hlavne ve meste, tak zacnu bejt uz sprostej. Kvuli takovyhle kravine a vyhecovani si zase o par lidi mysli ze motorkari patrej za mrize pro jistotu vsichni.

Jirkacbr


Take prispeju svou kuriozni prihodou s cyklistou. V zari leta pane 1998 ( to jsem mel XJ 2. mesic) si v poklidu jedu od naseho domu a na svetelne krizovatce za rohem zastavuji na cervenou a hodlam dbocit doprava. Po te ce je v mem smeru volno vyrazim vpred ,a protoze v kolmem smeru kam odpocuji maji prechazejici chodci volno a tak po ujeti asi 10 m zastavim, a v tom prask. Ze zadu do do meho blatniku napasuje kypra padesatnice na kole a pak to "polozi". Slezu z motorky bezim k babe, ta vstava a neco si zbrbla pod fousy. Kouknu se na bike, kteryzto to prezil bez uhony, jen byla na plastikovem blatniku trochu stopy od "slick", kterymizto byl velocyped vyzbrojen. Po chvili jsem si do baby rejpnul stylem "Zenska proc na to lezete, kdyz na tom neumite" a baba mi odpovedla, ze jsem nemel takhlke rychle zastavit!!! No nastesti se nic nestalo, ale velocyped baby te, nemel brzdu predni a zadni typu "Torpedo" - takze jsem si vydedukoval, ze v osudnou chvilku mela baba zrejme nohy v blby poloze. Myslim, ze se panove z PCR meli take venovat technickemu stavu podobnych furtslapu a cykliste pokud se chteji ucastnit silnicniho provozu mit nejaky porukaz ci co, ktery dostanou na zaklade znalosti previdel silnicniho provozu, protoze, jak jsou nekteri bezohledni a ryskuji sve zivoty, kam se hrabou autobusaci a nakladaci.

Tomas XJ 600 S


Me se stala pred casem ta vec, ze mi do krizovatky vjela na kole zenska z vedlejsi silnice. Ja jsem stihnul zastavit ale ona ne, anzto mela starou plecku, na ktere snad nebyly ani brzdy. Prepadla mi pres predni kapotu STOJICIHO auta !!! Pri padu si zlomila ruku, takze kdyz prijeli policajti, tak mi sebrali noty, prej ze do vysetreni. Za mesic me pozvali k vyslechu, moudre pokyvali hlavou a ze mi daji vedet. Delsi dobu se nic nedelo a na moje dotazy jsem se dovedel ze pripad predali k soudu a ten ze ma moc prace. Po 11 (slovy jedenact) mesicich jsem dostal obalku s pruhem, kterou mi bylo oznameno ze rozhodnutim soudu mi odebiraji noty na dva roky a vymenou jsem obdrzel rocni flastr s dvouletou podminkou. Vzhledem k tomu ze tech uplynulych 11 mesicu se mi zapocitavalo do trestu, tak jsem zadal papiry na pulku a bylo to, ale kdyz jsem si ten dopis cet poprve, tak jsem se malem po*ral. Odvolani proti rozsudku jsem po porade s advokatem s vyhlidkou na dalsich nekolik let bez ridicaku vzdal.

husky


 doplněno 29.5.2000:

vim ze asi opakuju donekonecna podobny pribeh, ale protoze porad vidim cervene tak si musim ulevit.
Vzledem k pocasi jsem se rozhod poprve poradne vyvetrat Hondu, sinu si to pres Panenske brezany, pekne pohoda jak to ma ta babicka rada. Odbocim doleva do zatacek smerem na Klicany a v prvnim vinglu zrim uprosred silnice dedka se psem. Samozrejme bez voditka. Tudiz pribrzdim, podradim za jedna a kdyz jsem je mijel tak se ten vorech pitoma rozhod ze mi ukousne kousek predniho kola. Jelikoz jsem ho nechtel preject a zasrat si motorku o jeho vnitrnosti hamstnul jsem na brzdy a chudinku babicku (Hondu) slozil na asfalt. Kdyz jsme se zase zvedli a nastoupil jsem na dedka proc si toho pitomyho cokla neuvaze, chvili na me vyjevene koukal a pak blekotal : Ale pane vzdyt ste upad este driv nez ste ho prejel, ten pejsek za to nemuze. Nezmoh jsem se na vic nez ze jsem poslal dedka tam kam uz par let stejne patri, posbiral blinkry a vypadnul pryc. KURVA Seru nato a jedu se este svezt.

husky + odrena CB 750 F


 doplněno 26.5.2000:

Ahoy cloveci,
opet se hlasim z Vysociny s obvyklym prispevkem. Ano opet jsem byl na sraze. Tentokrate jsem na nej dojel. Osudnou se mi stala vyjizdka, pri ktere jsem neubrzdil jednoho psa. Pri vyjezdu z vesnice nedaleko Noveho Mesta na Morave, kdy na krajnici staly dve male deti, z nichz jedno drzelo psa. Pes se vysmekl, vbehl pred motorku ktera jela prede mnou. Pozornejsi ridic motorky na to okamzite a strelhbite hampsnul. ...ja uz ne. :) Vysledkem byla zlomena packa spojky, pochroumana kapotaz, odreny padak a koncovka vyfuku(stejna strana jak minulou sobotu) dale hodne odrena helma, uplne znicena nepromokavka narazeny a vodreny loket. Dneska me boli celej levej bok, pocitam ze se asi moc nevyspim. :) ...na silnici po me zbyly dve petimetrove bile cary(od padaku) a kaluz bezinu. Majitel psa ma neprijemnou vzpominku. Predstavte si bandu nasranych bikeru a bikerek, ktera se dozaduje spravedlnosti. :) ...nakonec jsme z nej vypacili aspon tisicovku. ...policajty jsme po zrale uvaze nevolali. :) Motorka byla pojizdna, toz jsem pokracoval dal v projizdce. V kempu jsem si vyslechl par vtipu na me jezdecke schopnosti a jel domu. ...solidarni a uvedomeli prezident klubu usporadal sbirku a se slovy:"Mohlo se to stat komukoliv, mi to vrazil." Odjizdel jsme s horkym usmevem a myslenkou na upravu sveho biku. Za 'utrzene' penize z ni postavim nejrychlejsi frezu v Dusejove. :)

Luki GSX550ES, blue kamikadze

 



Sem sprostej, nastvanej, tmi se mi pred ocima, tresou se mi ruce ! Pred patnacti minutama mne kreten co se pokousel o predjeti a uvidel auto v protismeru malem nacpal ve stovce do prikopa. Uz sem byl na pisecku (este ze mam enduro). Mne moc veci nevytoci, ale povesil sem se na nej a svitil mu dalkovejma na ten jeho zpocenej zatylek, za kterym mel asi hnuj misto mozku. Byl docela vynervenej, protoze dalsi vesnici projel devadesatkou a pres dalsi uz jel 110. Ve treti obci sem se toho odmit dal ucastnit (protoze sme mohli klidanko nekoho zabit) takze mi ujel. Sem docela nastvanej. Este vic mne stve, ze sem si ho vsim pozde ve zpetnejch zrcatkach. Kdybych ho videl driv, moh sem zastavit a radsi ho pustit ... ;-)

Breh, NX650

P.S. No, uz sem klidnejsi. Este ze si muzu postezovat spriznenejm dusim.  Za mamou bych s timhle nemoh ... ;-))))


doplněno 2.11.1999:

Rovinka asi 1 km, vedlejší silnice mezi vesnicemi. Na konci rovinky se silnice stáčí vpravo a v té zatáčce je odbočka vlevo na polní cestu. Na tuto cestu chce odbočit auto s vozíkem, které přijelo z mého směru. Toho auta jsem si všiml již na začátku té rovinky, ale protože jsem viděl, že v protisměru nic nejede, předpokládal jsem, že auto odbočí na polní cestu dříve než se k němu přiblížím. Udržoval jsem si tedy svoji rychlost okolo 80km/h. Přiblížoval jsem se místu, kde stálo odbočující auto. S vozíkem zabíralo celou šířku pravé části vozovky. Pomalu se mi začínalo zdát divné, že to auto neodbočuje, i když nic z protisměru nejede, ale pořád jsem předpokládal, že auto odbočí, než k němu dojedu. Pak ve mě začaly vzrůstat pochybnosti. Vždyť na vozovce vedle něj nemohu projet. Byl jsem asi 30m od něj, na tachometru stále 80km/h. Byl čas jednat. Snížit rychlost už bylo vlastně zbytečné - říkal jsem si tehdy. Nakonec jsem to napral do příkopu - 10 cm nalevo jsem minul vozík a 10 cm napravo stožár el. vedení. Proletěl jsem příkopem a najel znovu na silnici, která se stáčela doprava. Uff. Nikdy více. Za mnou seděl na motorce taťka, který byl dost v šoku. Po dojezdu mi řekl, že už se mnou víckrát nepojede (což začal asi po měsíci porušovat :-) ). Doufám, že se teda z mý chyby poučíte !! Stalo se mi to vlastně krátce po obdržení řídičského průkazu (stejně jako i následující příhoda), kdy jsem neměl téměř žádné zkušenosti.

Jel jsem po silnici ve městě, která vedla rovně a na konci se stáčela mírně vlevo a dolů. Na začátku té rovinky jsem jel za náklaďákem, který jel dost pomalu (asi 40km/h a v té době bylo ještě ve městě omezení na 60 km/h), ale říkal jsem si, že třeba bude parkovat u kraje vozovky (po pravé straně parkovala auta, tak jsem myslel, že hledá místo). Na konci té rovinky mi však trpělivost došla, zvláště poté, co náklaďák začal úplně zastavovat, aniž by dal blinkr doprava. Tehdy jsem se rozhodl, že ho předjedu. Úplně jsem ale zapoměl na to, že nevidím před něj a tedy vůbec nevím, co se před ním děje. Myslel jsem si prostě, že si jen tak zastavuje. Dal jsem levý blinkr a zabral za plyn. Jakmile jsem byl vedle něj, uvědomil jsem si, že zastavoval před přechodem pro chodce, na který už vstupovali lidé. Když jsem projížděl přes přechod, zprava šla po přechodě mladá žena, která se dívala směrem ode mě - z mé strany prostě vůbec nečekala nebezpečí. Stál tam přeci ten náklaďák. Proletěl jsem těsně kolem ní a ona se stále dívala směrem ode mě !! Dost mě polilo horko a rozbušilo se mi srdce. Tak málo chybělo a mohl jsem možná zabít člověka.
Od této události mě zatím nic tak hrozného nepotkalo, doufejme že jsem se poučil a jsem opatrnější. :-)

Jirka, Jawasaki 350


doplněno 30.10.1999:

Byl jsem vcera "ctvrtek" na Jested u a pak v kravine. Co vam mam povidat. Vsechno super a hlavne pocasi bylo bomba! V kravine jsem sedel a v klidku  popijel 0,5 l grog a najednou prijizdi mistni blbec (borec?) na enduru. Byl oblecenej do tech umelejch hmot co maj enduristi na sobe, vypadal fakt jak  profik. Blbec prijizdi a zveda sve enduro na zadni, chce se asi predvest  pred vsema co tam tak v klidu sedej a popijej. Do teto chvile bylo vse v  poradku. Co se ale nestalo! Blbec za to moc vzal a svete div sezacal  stracet kontrolu nad endurem. Co cert nechtel, narval to tam do stojicich motorek! Vidim jak ty motorky padaj, nic moc pohled, nic moc pocit. Dale jenom slisim "Kluci to jsou nase motorky! Ty vole to je urcite ta moje!" Letej k tem motorkam a nejdriv to vypada na to za ho serezou, ale pak si neco vysvetlujou a jedou ven na svetlo zkontrolovat masiny. Za pul hodky si vymenujou adresy atd. Co tomu rikate? Jeste ze jsem tam nestal. Docela jsem s tema klukama cejtil. :-(
P.S. Nebyl to zadnej nerozvaznej mladik, mohlo mu bej kolem 30-ky! Asi BLBEC! Muj nazor: Maj to zkouset tam kde nemuzou nic znicit a ne mezi nalestenejma mazlickama!

Kratka Noha XJR 1200


Pisu to nerad, ale udelam to, at si zase vsichni uvedomime, ze je potreba pri cestovani na motorce pouzivat mozek.
Vcera jsem jel na Invex autem po D1, na zacatku me predjizdel manik na CBR600 s ledvinakem (chlupatym). Chcalo a bylo hodne vody na silnici. Videl jsem, jak v rade predjizdi zprava, cpe se kam nema apod. O 70 km dal kolona, CBR narvana ve svodidlech, spolujezdec na kapote auta osetrovanej. Ridic stal. Podle me mu to sklouzlo na mokru. Pak tam letel vrtulnik, hasici. Mozna se tam stalo jeste neco jinyho.
Pratele, v kazdym pripade ten pilot neodhadl situaci a ohrozil na zivote sebe, spolujezdce a dost mozna i lidi kolem. PROSIM, jezdete rozumne.

Mirek CBX


doplněno 7.10.1999:

Znamy si koupil pred par mesici novou motorku na leasing - Suzuki GSX 750 v nadherne stribrne barve - dokoupil stribrne kufry Givi a sam se obliknul do novych veci (kombineza, helma). Jeho zkusenosti s jizdou na motorce byly docela chabe - kdyz vezmu, ze rikal - posledni jeho jizda na motu byla pred 14 lety na JAWE. Tak jsme si dookola rikali - kdy se mu povede motorku polozit. Vazne mu to nikdo nepral - a zrovna tak BLBE jak se mu to povedlo:
Prvni vec byla, ze mu motorka spadla ze stojanu (komu se to nestalo at hodi kamenem).
A ta KURIOZITKA - je nasledujici. Jel aleji - prej neco kolem 70tky a cesta se zatacela doleva - kdezto alej sla rovne.
Asi sledoval stromy nebo co, tak jel podle aleje a skoncil v dire, kde se kdysi delala nejaka becka. Odneslo to predni svetlo a budiky - vidle jsou kupodivu OK. To je spis pouceni pro nas - soustredit se na jizdu a ne moc na okoli.

David


Nedavno vas dozt psalo o padech atd. a prislo se na jednu vec, ze vetsina pochazi z frajeriny. Je to svata pravda a musim to potvrdit. Zrovna vcera jsem se nechal pri rozjezdu vyhecovat rodinou.... a po zadnim to rozjed..... No a ja si v duchu, no dyt ze jo, vzdyt to uz umim (zkousel jsem to asi stokrat, spise ale v terenu, 15-20m). No a tak jsem tomu pomohl rukama, prenesl se nad zadni blatnik a uz to bylo. Masina se postavila jak svicka a ja se ritil oproti betonove zidce, protoze mi sjela noha ze stupacky (dnes ji mam pekne modrou a boli, dobre mi tak!). Zastavil jsem se asi 10cm od te zidky a bylo   mi zle. Ani ne z toho, ze jsem mohl neco roztriskat ale z toho, jak jsem se nechal priblble vyprovokovat a jak jsem tomu podlehl. Ono se to vsechno odehralo na krasne asfaltce, takze guma mela dobrou prilnavost a bylo to raz dva. Jinak totiz zadek trochu prohrabne a postavi se to jaksi "prijemne" a hlavne riditelne. Je to fakt, nejvetsi chyby se delaji z frajeriny. Davejte si na sebe bacha, at jedete kdekoliv. Clovek se pak nestaci divit, jaky VUL je v nem schovany. No a taky jsem si myslel, ze jsem uz dost stary (34), a takove klukoviny mne jiz nenapadnou. Taky omyl, blbost kvete v kazdem veku :-)

Pavel


  1. MZ150 (na pindourkovi jsem nehapal) - couval jsem, ono se to nejak naklonilo a ja si toho nevsiml. Nasledky zadne, jen jsem se z pod toho nemohl dostat, bo mi to prilehlo nohu.
  2. GS550 - ve meste brzdil predkem na olejove skvrnce (asi prumer 20cm). Ja - spalenej bok, pohmozdenej palec na levy ruce, masina - odrene vicko u alternatoru.
  3. FZ 750 - Predni brzda na mokry trave pri otaceni - Ja OK, masina - sklicko a zarovka blinkru v rici.
  4. XT 600Z - nebudu pocitat polozeni pri jezdeni v piskovne - chlap mi pustil do cesty psa (jel jsem asi 70km/h). Za dni brzda, kolo ve smyku, psa jsem minul, ale vletel jsem v tom smyku do zatacky. Bum pres patnik, 3x kotrmelec. Ja nic, masina - nic (u endur se neco jen tak lehce neznici).
  5. CBR 1000F - primaclo me v futrech (parkoval jsem v dvore) - po 5 minutach boje jsem zvitezil a odesel se vztycenou hlavou.
  6. XRV 750 - zatim nic, ale ted na Slovensku jsem jednou vyletel do protismeru tak, ze kdyby tam neco jelo, tak jsem asi na hadry. To jsem si nadaval do kretenu jeste par hodin.

THUD


  1. Simson skutr (mnoho let tomu zpet) - klasika, pisek na krizovatce a auto. Musel jsem vic zabrzdit, abych nevletel do auta a valel jsem se. Skody - auto nic, ja nic, motorka trosku odrena, mati sok (koukala zrovna z okna)
  2. XJ600S - asi dva mesice co jsem ji mel a seznamoval se s ni, si to jedu do prace. Situace - za krizovatkou rovinka, prede mnou fichtl a pred nim auto, vlevo benzinka. Chvili cekam, jestli nekdo z nich nehodla odbocit, potom pridavam a zacinam predjizdet. Vse OK do te doby, nez si kluk na fichtlu asi 5 metru pred benzinkou nerozmyslel ze prece jen odboci. V uleku jsem se snazil pribrzdit, ujelo mi predni kolo a valel jsem se. Skody - fichtl nic (minul jsem ho), motorka odreny cely vyfuk, plasty, zruseny blinkr, zrcatko. Ja jen odreny (pod riflama, dira v bunde) a desne nasrany. Nakonec jsem vyfuky vymenil za ladene :-))
  3. Letos na jare predjizdim auta mezi kolejema saliny (tramvaje pro prazaky) do kopce a do zatacky (pro brnaky na Husove). Byl jsem moc rychlej, ponevadz jsem se bal vice brzdit na tech kluzkych kolejich, vyneslo me to na obrubnik, potom jsem si lehnul na levou stranu. Nastesti nejela tramvaj. Skody - ja nic, masina ohnuty centralni stojanek (zachranil vyfuk) a rozbity blinkr. Pouceni - od te doby v tech mistech nepredjizdim.

    Vse tedy z vlastni blbosti. Uz se snazim davat si vetsi pozor.

Ivos


V 15, 16 letech - prazdninove jezdeni na pionyru (bez papiru) - bez padu
17, 18, 19 letech - prazdninove jezdeni na bratrancove CZ175 (bez papiru) - bez padu myslim, ze muj cisty stit z techto let lze vysvetlit tak, ze jsem se vyhybal jakekoli kolizi, neb hrozilo provaleni ze nemam papiry.
Pak dvacet let nic (zadna motorka :-( ). Za dob "realneho ..." jsem jen snil, ze chci neco s obsahem aspon 500.
Po r. 94 se nejake penizky objevily - a je zde Ducati (97).
1. upadla mi 2x po dojezdu - zastaveni (z CZ jsem si pamatoval, ze to proste narovnam, s Ducati jsem bojoval a pak kontrolovane polozil). Zraneni 2x namozene zapesti, jak jsem se snazil to udrzet.
ilustrační foto2. letos v kvetnu jsem jel rychle (cca 140) po ctyrproudove ceste na krizovatku tvaru "T", znam to tam - jel jsem to snad 100x. Vse vypadalo O.K. Nikde zadne auto... Nejak se mi zdalo ze proste pribrzdim a zatocim. A taky dam prednost, bude-li treba. Proste vypadek logiky, nesoustredeni, ci co... V takove rychlosti do praveho uhlu nezatocis. Brzdil jsem na posledni chvili (zdalo se mi ze to vubec nebrzdi !!!). Ale brzdilo - podjelo mi predni kolo a najednou jsem lezel a masina 5m prede mnou. Zraneni - odreniny. Mel jsem kozenou bundu - ta neni prodrena - ale rameno jsem mel odrene + koleno a kycel (prodrene rifle). 5 tydnu bez Ducati - depka...
Od te doby, jak se mi rucicka prehoupne pres 100 - vse soustredim na jizdu a promyslim zatacku dopredu, jak ji pojedu. Mohu shrnout: vsechny pady byly z me viny.

Jiri


  1. (krapet irelevantni): na kole jsem jel jak dobytek, neznal jsem znacky a vletel jsem do lidi na prechodu skoda zadna, zraneni zadne.
  2. prvni jizda na fichtlu - na sterku jsem zabrdzil predni brzdou a uz jsem lezel - skoda zadna, zraneni zadne
  3. JAWA 350 soucasna - loni mi nedal prednost gentleman v zigulu a uz jsem byl v nem. skoda: masina: - ram, predni vidle, predni blatnik.  zigul: dira ve dverich od predniho kola. ja: pochroumane zapesti (dodnes) a krk, dozivotni nenavist k ceske pojistovne ktera mi 3/4 roku nechtela zaplatit
  4. v Berline mi kamarad nedobrzdil a urazil zamek leveho kufru (ahoj Jirko Basny!) na miste opraveno vazacim dratem

Martin


  1. Nedal jsem prednost cyklistovi. Proste jsem ho prehlidl. Dojel jsem na stopku. Zastavil, rozhledl se. Auta daleko. Rozjizdim se pres krizovatku, uz jsem v pulce a najednou zmercim zprava se riticiho cyklistu. Stihl jsem to ubrzdit, ale bohuzel uz jsem se octl v jeho koliznim kurzu. Ten do mne najel nekam mezi predni kolo a motor pincka. Skoda zadna, ani u cyklisty. Cyklistovi jsem se omluvil a ten aniz by co rekl, odjel. To mi asi zachranilo ridicak. Mazal jsem tam odsud jako namydlenej blesk. Svedku okolo bylo hodne a zadne dodatecne pozvani na DI mi neprislo.
  2. Jel jsem s kamosem na tridenni vylet po Jesenikach (zase na pionyrech). Asi 22:00, zenem si to 65km/h naprostou tmou, kamos s lepe vyladenym "zihadlem" mi postupne ujizdi, az nakonec jeho koncove svetlo pohlti tma. Jak jsem pozdeji zjistil, presne tak to nebylo. Kamos zastavil, abych ho dojel. A protoze vyradil, okamzite mu to chciplo. Tim padem i zhaslo, protoze baterku pionyr nema. Ale to jsem netusil. Ja se dal ritil maximalkou ;-) po rovine a rikal jsem si, zda ho jeste dozenu. A najednou jsem ho ve svetle sve lucerny zmercil asi tak na 30 metru pred sebou, primo uprostred pruhu, jak se snazi naslapnout. Nastal tanec. Dupnul jsem na vse, cim se dalo brzdit. Jelikoz na sedadle bylo chyceno asi 20kg batoziny, sedadlo se vyklopilo (odklapi se smerem dopredu, pojistka nic moc) a katapultovalo me tak pres riditka. Nastesti ne uplne, ale visel jsem pres ne pulkou tela. Nicmene udrzel jsem se a ruku na brzde taky. Dobrzdil jsem to o chlup a po zastaveni dopadl zpet do ty prohlubne pred sedlem. Kamos pak rikal, ze se silene vydesil, videl se uz prejetej na sunkoflek. Jedina zavada - pokriveny pant sedacky.

MiOn


... bohuzel, musim se priznat, doslo konecne k zrejme nevyhnutelnemu -  neustal jsem masinu. Uz vim, jake to je. Beeee. Smula. Bylo to v Brne, zajel jsem ke kamosovi pred barak a chtel zaparkovat.  Silnice byla bohuzel z kopce a navic byla i pricne zakulacena -  krajnice vozovky mela docela neprijemny sklon. Chci hodit masinu na bocni stojanek - nejde to - stacilo se ji lehce dotkout a padala by.  Tak ji otocim a zkusim to samy (blb) obracene. Samozrejme, masina je nalehla na stojanek jak sebvrah na zabradli na Nuselaku a hrozi, ze  kazdou chvili pres nej prepadne. No nic. Tak zakormidluju az za krajnici do mist, kde je zlab na odvod vody - jedine rovne misto, bohuzel ale moc uzke. Zkusim hlavni stojanek, ale potvora je moc sirokej a opira se chybne o naslapku a tudiz Xjcko zase hrozi padem. V tehle chvili k tomu doslo. Sednu na masinu a shazuju ji ze stojanku, ze ji postavim nejak uplne jinak. Naklon a zlab vykonal sve. Chvilku jsem ji drzel a hrali jsme na pretahovanou tak, az mi praskaly svy u trenyrek, ale nakonec nezbylo nez ji kontrolovane polozit napravo. Bohuzel se do toho pripletla manzelka. Sice s dobrym umyslem pomoci, ale na spatnym miste (To vite, pokladali jsme masinu poprve). Priskocila zprava a uz v tom naklonu se mi snazila pomoct zvednout ji za leve riditko. Pritom si privrela ruku mezi to riditko a polokapotaz. Ruka vydrzela, plexi bohuzel ne. Polokapotaz se taky mirne hnula doprava (!!!)

MiOn.


Jak to tak ctu, tak sem asi vyjimka, ale ja se naposledy zajimave rozbil na fichtlu. Byla to jedna z prvnich jizd a ja v opojeni prehlid vracecku a vlitnul do ni silenou rychlosti 50 km/hod. Fichtl pokracoval vleze po silnici, ja zalit do rosti uprostred zatacky. Klasika - kratasky tricko, od te doby jezdim jako priposrany a to mne asi chrani :-))). Kecam.

Dalsi pady:
Standardne - pujcena bratrova motorka ( XT 600), jizda po dvore k vratkum, marne hledani packy zadni brzdy ( xt ji ma ponekud vice vpredu nez moje tehdejsi CB 450) kratke reseni dilematu jestli rozbiju rodicum vratka nebo brachovi masinu a potom zmacknuti predni brzdy. Travicka - ustlano - nikomu nic jen moje narazene sebevedomi a sousedi v krecich ze smichu. Tenhle pad ale asi patri do abecedy kazdeho motorkare, takze predpokladam ze ho ma za sebou kazdy.

Pouceni - nez zjistite kde ma motorka radici paku a jestli je jednicka nahoru nebo dolu - zjistete kde to ma brzdy !!!!!!!

Potom nejake lehani v hlubokem pisku s pretizenou motorkou na dovolene hledani vhodneho mista na prespani mimo kemp) - jedine pouceni - na pisku neubirat plyn a nesnazit se zastavit.

A protoze nemam nic zabavneho na svoji osobu - popisu vam dve havarky sveho bratra.
Prvni - dost vazna - byla na Jawe 350 se spolujezdecem, zenska ve skodovce mu vjela do krizovatky, bracha jel kupodivu jenom 60, zabrzdil, motorka si nelehla nybrz se pritocila bok na bok k auticku a naraz katapultoval brachu pres strechu. Spolujezdec stacil "vystoupit" jeste behem brzdeni a nic se mu nestalo. Pri letu si bracha "jen tak lehce" brnknul nohou o hranu strechy a zlomil si na 3x steheni kost. Zachranka u nej byla za 10 vterin, protoze to slozil rovnou pred nemocnici. Vysledek - 12 sroubu v noze, 6 mesicu rekonvalescence, bojova jizva na stehne od kolena az po prdel.

Podruhy ( to uz mnel to XT) sem jeli malou strelbu po Hradci Kralove - klasika - od semaforu k semaforu, kdo tam bude driv, ja byl driv, ale bracha nedobrzdil a rozhodl se spravne resit situaci - nez aby nahucel do moji krasne nove moto za 150 tisic ( sance na preziti nulova, protoze bych ho za  to zabil) tak radsi ten svuj srot slozil a sklouznul se. Bohuzel mnel na sobe moje kozene kalhoty a bundu, takze mne to taky dost sralo, bo je rozerval. Nicmene ted v tech kalhotech ( po oprave) chodim a sem za strasnyho drsnaka, protoze na nich je stale patrna stopa klouzani se po silnici. :-))) Skoda veskera zadna, toho lumpa stala oprava motorky asi 500,- Kc a ja mel v hajzlu bundu za 5 a kalhoty za 3.

Dalsi vesely pribeh ktery dopadl nastesti dobre ( i kdyz ucastnici dodnes nechapu jak je to mozne) :
Jedeme ( 7 motorek) na veceri, vede nas kamos ktery je mistni rodak a cestu k restaraci zna. Pred vjezdem do mesta jeste neomalene predjizdime nekolik aut a velkou dodavku. Nahle mi pred ocima hori cervene brzdove svetlo vedouciho jezdece a vidim jak prudce zahyba do leva. Vidim ze uz to nestihnu, nicmene intenzivne brzdim abych odbocku o moc neprejel a mohl se
vratit .Po zastaveni se ohlidnu a vidim ze klukovi za mnou akorat pada zadni kolo motorky zpet na silnici a borec od te doby umi stopie na prednim kole. Zastavil asi 3 cm za mnou. Nekteri ze skupiny zpozorovali uhybny manevr drive nez ja a snazili se uhnout. Nastesti se jim to nepodarilo, protoze zrovna v tu chvili se rozhodl pokoreny ridic dodavky oplatit nam nase predjeti a asi 100 km/hod se proritil kolem nasi skupiny. V hospode to chtelo hodne piv, nez jsme si z toho zacali delat srandu, ten den mohlo byt o 6 motorkaru min. Ten lump co nas ved totiz v klidu projel a cekal na nas pred hospodou a hrozne se divil kde sme, proc sme tak bledy a proc mu tlucem hlavou o zed.

Par poucek
- nechavejte si hodne velky rozestupy pri jizde v kolone
- neverte nekomu kdo vam tvrdi ze je mistni a ze to tady zna
- nenechavejte si dodavky v zadech

Filip


...k tomu zvedani a padani takova historka. Ono si malokdo z tech co nejzdi uvedomi jak tezky svine to sou. Prihoda zni - vyjizdim z prace z podzemni garaze, najedu do silnice - takova silena, frekventovana krizovatka, najezd z garaze je asi tak 5 m od semaforu, auta tam jezdi jak sileny - nic moc ... Pomalu vyjizdim, uz tam skoro jsem a najednou se vyriti Skoda120 a zene to na me. Heftl sem na brzy a stal. Skodovka proletela tesne kolem a projela uz vicemene na cervenou. Nadavam. Najednou se masina tak divne nakloni na bok a me doslo ze uz to asi moc neudrzim. Padla-nepadla - nechal jsem pod ni nohu - lezela mi na noze, skoro uz zeme. Akorat ze sem to z tyhlety pozice nemohl zvednout. To bych musel masinu pustit na zem a obejit si ji. A to sem nechtel. Tak tam stojim jako sousosi "prikrceny muz se skoro lezici motorkou". Asi 5 m ode me stoji na semaforech tlupa asi 15 chodcu a se zajmem si me prohlizi. Nikdo mi nesel na pomoc, oni si snad mysleli ze to tak mam schvalne. Brunatny v obliceji jsem uvidel mladeho muze (tak kolem 17 let) jak cuka mym smerem - jako ze nevi zda mi ma jit pomoct nebo ne. Cukal sem a tam. Zcela evidentne byl v rozpacich. Pohlo s nim az me "do prdele tak uz pojd sem ...." co jsem zahucel zpod prilby. Priskocil a pomohl mi to zvednou. Pak mi rika - jezisi to je ale tezka svine .... Byla to moc hezka story ..... hlavne tem chodcum se to muselo libit .....

Honza


Blbec, reknu to na plno, nejspis nejakej mechanik, ci co, jezdil tam na VFR 400R. S Petrou jsem s nim kecali o motorce a lakal ji ze ji sveze... nechtela, rika... mam v sobe pivo a on ze jich ma 15 a take jezdi. A 10 minut po tom, co odjel jak blazen, rozstrelil zavodniho jezdce na Aprilii. Popisu to.
Cesta mezi temi stany a obytnaky na velkem parkovisti. Vsude cedule 15km/h. On, jel po ceste mezi tim, kde jezdili skutry a podobne aby se lidi dostali ke svemu stanu. A ten zavodnik, tam zkousel zrovna naladenou aprilii 125 na zavod. Jel ke svemu stanu... pomalicku a zatacel z te cesty vpravo mezi auta zaparkovat a ten blbec s VFR to rozkulil a napral to do nej z boku. Klouzal se chvili po asfaltu a zastavil. Mel rozbitej frnak a hubu, vsude podrenej, jel jen v tricku bez rukavu a v kratasech a v pantoflich. Masina celej predek v prdeli. A ten zavodnik to dostal primo prednim kolem do nohy, mel ji rozseknutou od palce napric pres nart a uplne nejak vyosenou. Bota mu odletla dobrych 50m az k plotu u trati. Na motorce nemel stupacku a kus z te strany, plast, motorka do rohliku, motor, jak bych chycenej s kyvkou byl rozstipanej, takze motorka na odpis. Odvezla ho rychla a snad bude v poradku, vsichnu mi to prejou. A tomu blbeckovi nezodpovednymu ... meli hned sebrat papiry a dat ho do chladku. Potom policajti prej rekli, kdyz to vysetrovali, ze mu asi ani neseberou papiry, protoze to bylo uzavreny parkoviste.. je to mozny ?

Beri


Jedu si takhle 25.7. letosniho roku od zname v nedeli za slunicka kolem 14 hod domu do Prahy a v useku mezi Ceskym Brodem a Kostelecem n.C./l....pekna rovinka, pekny pocasi, proste pophodicka, sem tam nejaka ta vesnicka a na budiku je natotata 200 km/hod. Rikam si, zadne zavodeni, neni duvod. Od te chvile sem budik uz nesledoval. Pak najednou takovej rychlej hup silnice dolu, a pravotociva dlouha a mirne opacne klopena zatacka dolu mezi stromy. Nejak jsem nedaval pozor, nebo jsem se lekl, nebo zaspal...proste v sekunde mrknu a muj mozek dostava nasledujici informace: jedes po delici bile care, pred teboiu je zatacka a za ni dalsi vedouci za skalu kam nevidis...co delat?... varianta A/ poklopit to co to pujde a zkusit to srovnat - riziko celniho stretu s eventualnim autem protismeru, nebo B/ zkusit najet na zahlednutou lesni cestu mezi stromy.
Vyhrala varianta B. Rovnam Banditka, du tvrde na ¨brzdy...a...zel najezdovy uhel na lesni cestu byl jiny nez trajektorie stopy me masiny....takze takovy mekky rygolek a uz sme leteli...ja pres riditka...jeden dopad...odraz, nebe, hlina, stromy, to se mi preci nemohlo stat, to je jen spatny sen, za chvili procitnu...druhy dopad..BUCH...to sem ale debil, takhle dat na frak motorce, ja kreten, nebe, hliuna, huceni, vstanu jako zavodnici v televizi, az to skonci?...treti dopad.. BUCH, BUCH... to se nemohlo prihodit, urcite mu neco bude, asi vidle, asi odrenej.. buuuuu.. ja jsem ale blbec, mraky, listi stromu hlina.....4. dopad a ticho.
Buseni v hlave, sumeni vetru..ne, to neni vitr, to je jen virici krev ve spancich, tres, asi sok, totalni spasmus, uz opadava, sem rad ze dejcham, muzu se hejbat? Nikde nikdo, musim si zavolat pomoc... mobil... kde je? Bude tu signal? Jedna rukavice, drtuha rukavice, helma, brejle, klicni kosti se zdaj bejt OK, jsem nadsenej !!! Lovim mobilka, jeste cislo, je tu i signal...slava...volam ke zname, je to jen 10 min. rychly jizdy, za 20 min tu musej bejt... vysvetluju jim kde asi tak lezim.. popis misto, ktere neznas :-)) nastesti jsem natolik pri smyslech, ze mluvim klidne, srozumitelne a vecne... uz se ritej... zahazuju mobil... spasmus povoluje, je mi horko, lezim stale na brise a vidim jen veliky kousky makadamu na lesni ceste...zadna hlina a trava, jen sprosty kusy makadamskyho lamanyho kamene :-(( pali me noha... sakra.... je to dobry, bolest jitri smysly, jeste ze citim bolest, tuhnou mi zada.. aaaa.... co pater.. nevim... tu nohu asi mam v koprivach, jinak by to preci nepalilo... zkusim se otocit, jde to ztuha, ale jde, soukam se na lokty. Vidim nohu, leva je vyzuta, ponozka roztrhana a noha v krvi... sakra, nebyly to koprivy :-)), dostavam do nohy velikej tres, kdyby tady nekdo byl a delal mi divaky, tak bych asi rval bolesti... ale nikdo me neposloucha tak sem zticha. Jen se tise svijim a zkousim vsychny sprosty slova co mam v hlave. Motorka lezi kdesi napul cesty mezi mnou a silnici. Ani nevim, jestli bezi motor nebo ne. Jen vnimam opar horkeho vzduchu nad nadrzi. Zacinaji jezdit auta. Pomalu se soukam do sedu a zkousim mavat. Nic. Pak mavam obouma rukama a septam pomoc, pomoc...jako by mne nekdo mohl slyset. Zastavuje az asi osme auto. Ty lidi se ke mne bojej priblizit, nejdou bliz nez dva metry a tzkousej volat zachranku... nemuzou se dovolat... ma nejvetsi starost je o masinu, prosim, zvednete ji, stojanek je vlevo, na nejakej kamen, aby nespadla ze stojanku, aby se ji neco nestalo... :-)) ...pak prijizdej znami... po chvili zjistovani me soukaj do Octavky a vezou do spitalu do C.B.... pak k nim na chalupu... tam uz stoji i masina... ...volam manzelce, riti se pro me, je lekarka, tak me veze na Karlak... uff je mi divne... tlak 70/50 tep 150... asi vnitrni krvaceni, zacina kolotoc... sono, krev, rentgeny, hospitalizace, bezesna noc, celkem prima sestricka.... dobre pichala.... injekce samozrejme :-)).. neurolozka nema pochopeni pro me vtipky.... dalsi injekce a prasky.. ach jo, v pondeli je mi fajn, v poledne utikam ze spitalu, hned co CTCko vyloucilo podezreni z rentgenu na zlomene obratle... v noci je mi ale tak zle, ze se pokorne vracim a travim ve spitale cely tyden :-))

Vysledek zdravotni: stredne tezky otres mozku, zhmozdena cela pater, hematom pres pul zad, silnicni lisej, otevrena zlomenina druheho prstu leve nohy, na tom samem rozdrcenej posledni clanek na peknejch pet nesymetrickych casti, rozdrcenej kloub malicku, ulomena patni kost, rozdrceny zily nartu, nejaky ty zanartni kustky a celej nart vonbusenej, dva nehty pryc. Motorka: vycislena oprava na 420.000 Kc :-(((((((((( takze totalka. Jdu do nove.

Poznamka: na motorkach jezdim od svych deviti - myslel jsem si, ze takovouhle hovadinu nemohu uz nikdy v zivote udelat, nenicim zamerne motorku, nedelam frajeriny, negumuju, nejezdim po zadnim...proste si motorky vazim a chci z ni mit jen radost, ne starosti a pak provedu takovouhle zhovadilost...proste vterinova nepozornost...nevim, kolik jsem mohl jet. ta zatacka neni moc ostra, je to takova poeka zatacka, dlouha otevrena...musel jsem mit dost nakoupino, muj aktualizovanej tip je kolem 150 - 170 km/hod.

Tesyk

 

 

doplněno 27.9.1999:


  1. Simson - v levotocive zatacce mi vyjelo auto do protismeru. Tak jsem to vzal rovno do prikopu. Brzdit neslo, vsude bylo plno sterku. Bez urazu.
  2. Simson - pod kola mi skocil maly klucina, ktery vybehl zpoza aut. Bez urazu.
  3. Jawa 634 - u Prostejova jsme blbli za autobusem plnych holek. Pri jedne klicce sem to prehnal skoncil v kotrmelcich v prikopu. Bez urazu, predek na srot.
  4. Jawa 638 - na krizovatce mi nedalo embecko prednost, 40m let vzduchem. Motorka na srot. Bez urazu.
  5. Jawa 634 - smyk na Slovensku v bource a 100m klouzani po ceste s kopce. Bez urazu.
  6. MZ 150 - naraz ze zadu do auta, ktere mi vjelo do cesty. Predek na srot. Bez urazu.
  7. Transalp - pad na mokre trave. Bez urazu.

remenik


  1. Jawa 90 - nic, ale mel jsem ji 14 dni a slozil mi ji kamos
  2. CZ 175 - vyvalel jsem se ve sterkovem tramvajovem kolejisti pote co mi pod predni kolo vbehla zenska, ja se vyhejbal, ale nevyhnul a skrtnul jsem si riditkem. Nasledky: babe se vubec nic nestalo, ja mam dodnes zbytky sterku v pravym koleni, jinak odreniny, masina tenkrat skody za 3k, tedy dost.
  3. J350 Californian - nic
  4. J350 - 634. Klasika, na podzim v zatacce blaticko z valniku vezouciho z cukrovaru rizky. Kdo to zna vi ze koeficient prilnavosti se nebezpecne blizi 0. Opustil jsem zatacku po tecne, nastesti byla leva, stromy ani patniky zadny, tak jsem hupnul do cerstve zoranyho pole po cukrovce a zaryl so do bahna a haldy chrastu. Nasledky velmi mirne (jenom blinkr), ale byl jsem totalne zasranej a bahno z masiny jsem dloubal celou zimu.
  5. J350 - 638. Taky klasika - euforie pri navratu z prvniho vyjezdu za zapadni hranici v r 1990, kamos vpredu prede mnou na Guzzi ruchle zastavil ze me chce neco rict, no a ja ve dvou, nalozenej a vepredu ten jeden jawackej buben. Skoro jsem uz stal, kdyz jsem ho trefil do zadni gumy. Jemu se vubec nic nestalo, ja sel i se zenou vpravo. Diky laminatove celokapote a vlastnorucne vyrobenejm laminatovejm kufrum jen odprejskl lak, ale zene moje stupacka trochu pochroumala pravej kotnik. Ale dnes uz zase chodi a muze vykonavat domaci prace bez omezeni.
  6. R80RT. V Rakousku na objezdu mesta me pro zmenu zezadu trefil kolega na J 350_634 primo do leveho kufru. Urazeny zamek, spravilo se to na ceste za hodinu a jelo se dal. Moje neznicitelne laminokufry se zase osvedcily!!! Druha prihoda, dodnes nevysvetlitelna: tejden stal v garazi (totalne rovne) na hlavnim stojanu. Jsem tak doma, najednou rana. Vletim do garaze, bavor na boku. Postavim ho, diky padakum zadna skoda. Pak uz zase stal normalne az do doby kdu jsem ho prodal. Co se stalo nevim, asi Ufouni.
  7. R100RT - prozatim nic (prosim zaklepat).

JirkaB R100RT


  1. Jawa 50 Pionyr - chvilka nepozornosti (ohlednuti) a nasledovalo klasicke poradi vjezd do skarpy, vyjedz ze skarpy, let vzduchem a pad do skarpy (poradi urceno dle stop na okraji skarpy a mista padu). Skoda : motorku jsem "odnesl v naruci" k nejblizsi kovadline, kde byla opravena jednim vetsim kladivkem (hlavne vidlice) a vzhledem k tomu, ze jsem skoncil v koprivach bude az dosmrti zdravej.
  2. Jawa 250 - 10 km/h, zatacka v mirnem kopci vzhuru, kvalitnejsi led nez na zimnim stadione, motorka jela i v tehle rychlosti jeste asi 20 metru do kopce. Skoda - nic.
  3. CZ 175 - pujcena na jednu jizdu vymenou za "slune", prvni zatacka z polni cesty na silnici obsahovala jemny sterk s piskem a vzhledem k vaze nebo lepe receno rozdilu vah (100/250) jsem z obavy pred padem proste nezatocil a vzal to rovne do skarpy. Skoda - predni svetlo, blikry, Zdravi - nic moc, spis nic nez moc.
  4. GS 750E - loni v kvetnu, v noci mi vbehla do cesty srna (rychlost neco pres 100km/h) a vylozene me sestrelila, pamatuji si gejzir jisker kterak vyfuk vyrezaval drazku do asfaltu a jizdu po zadech. Skoda - asi 30.000 vcetne noveho ramu. Zdravi - prodrel jsem uplne vsechno co jsem mel na sobe vcetne bot a ponozek (krom slipu) a dodneska mam jizvu (lisej o velikosti asi tak 8x8 cm) na zadech. Jo a abych nezapomnel, jedna mrtva srna - umely dychani jsem ani nezkousel, protoze byla roztrzena o zadni nohy az po krk. Jinak jezdím 8 let (z toho 6 let na "sluneti" - GS750) a vzhledem k tomu, ze jsme stale mezi zivymi, tak myslim i bezpecne.

Maca GGS750E+B6N


Dominator je moje prvni motorka a mam ho druhou sezonu.

Prvni hubu jsem absolvoval hned jak jsem ho vezl ze Strakonic do Budejovic. Malo jsem se naklonil v levotocive a vjel do prikopu. Dominos na to nic nerekl a jel v pohodicce porad dal. Mne to zvedlo sebevedomi, tak jsem pridal a chtel vyskocit zpatky na asfalt. Predni kolo jsem tam dostal ale zadni podjelo po hrane prikopu a ja se rozplac na silnici. Motorce se nic nestalo, protoze jsem pod ni nechal nohu. Noze se taky nic nestalo, akorat mam na ni vypaleny H (HONDA) co je vyrazeny na motoru.

Druha huba se stala zacatkem teto sezony na zahrade u znamejch. Chtel jsem bravurne zaparkovt vedle jejich novy cerverny Felicie, ale nejak jsem to neodhadl a ritil se dost tesne vedle ni. Jak jsem se soustredil na to abych ji neodrel, nevsiml jsem si o kus dal zidky od skalky. Do zidky jsem to napral a polozil Domika na skalu obrostlou netreskama. Ja preletel pres riditka a dopad na rozmoklou loucku jako do perin.

No a posledni ted v lete v piskarne. Hraju si na Pariz Dakkar, virim pisecny prach, motor duni, satek vlaje a najednou se prede mnou stena piskarny svazuje prudce dolu. Rikam si hle: Duna ! Parada ! Kalim to dolu na dno piskarny, ale nedokalim, pisek mne neudrzel a ja se do nej polozil. Do mekkyho. Nikomu se nic nestalo ;-)

Takze abych to shrnul. Vsechny moje huby byly zpusobeny MACHROVANIM !!! Za coz se stydim, dekuju straznymu andelovi, ze na mne nezanevrel a snazim se polepsit. To myslim VAZNE.

Breh NX650


  1. Ve 14 letech prvni moto pad na vypujcene Jawa 350ce. Ulice dlouha 100 m ve tvaru pismene T ukoncena krasnym plankovym plotem. Na konci ulice jsem mel velkou snahu dobrzdit , bohuzel, vesnice a tudiz pul metru sterku kam se podivas v kombinaci s mladickou nerozvaznosti snoubenou s idealnim oblecenim (kratasy + tricko) mela sve plody. Maminka sebou malem sekla. cakala ze mne krev snad ode vsad. Navic jsem vypadal jako jahelnicek, protoze jsem prolitnul i s motorkou tim plankovym plotem a trisky jsem mel snad vsude zajimavy je , ze v pr*li jsem nemel zarazenou ani jednu, ackoliv jsem do plotu vlitnul stylem prdelac) .Vysledkem byla odrena motorka, ohnuta stupacka + packa a ja jsem vypadal jako kdyby me protahli hoblovackou (pytlik+ten zbytek co vycuhuje mi zustal,coz me taky dost prekvapilo). Chyba > JEZDEC , mozek nechal doma + neprizpusobeni jizdy stavu vozovky + bez ridicaku + nezvladnuti stroje
  2. Pak nejaky ty drobnejsi pady na trave a tak. Nic moc. Malo krve a tak.
  3. 3. r.1999. Aprilia dny na okruhu v moste. Treti kolo na Aprilia RSV 1000 Mille. Do zatacky (vracak) na konci cilove rovinky jsem prilit ve dvoustech. Na brzdy jsem sel do zatacky 150. Po koleni jsem projel 3/4 zatacky a v okamziku, kdy jsem chtel zase vzit za plyn a zrychlit tak mi ustrelilo predni kolo a uz jsem sel. Vysledek. Motocykl KO. Skoda tak 150 - 200 000 (by vocko, mozna to bylo jeste vic), nasrany lidi z Aprilie a ja mel modrinu na zadech, puchejr na ruce a rozervanou kombinezu. (a taky sterk az ve slipech) Chyba jezdec > nezvladnuti stroje
  4. Mesic na to. Situace > kombineza stale jeste v oprave (www.psihubik.cz) , motorka Yamaha R6, ja jen tak dzinicky, kozena bundicka,helma a rukavice + moto boty jsem jel za klukama do Zbraslavi (MAPO motorcykles). Kdyz jsem se vracel, tak v zatacce co je najezd na barrandak jsou dva pruhy a ten levej je plnej sterku (vrstva hrubeho sterku).Kvuli nejakymu magorovi v BMW s nemeckym spz jsem se nestihl vratit do praveho pruhu a zabruslil jsem si na tom sterku. Pad tak v 50 km /h. Motorka odrene plasty, urvanej blinkr (plast je jeden kus, takze skoda kolem 100000,- , skalpovane koleno, lehce odrene druhe, cosi s palcem na ruce (u doktora jsem delal hrdinu a nic jsem nerekl, ja blbec, boli dodnes) a znicene dziny. Chyba > JEZDEC, neprizpusobeni jizdy stavu vozovky a nasledne nezvladnuti stroje

Vseobecne se da rici, ze kdyz se sebekriticky podivate na svoje pady, tak zjistite, ze jste meli na tom padu kazdej svuj podil viny. Vetsinou to byva neprimerena rychlost. Vim, ze se v sedle Black Birda rychlost spatne odhaduje a i takovejch 240 se zda byt v celku pohodovou rychlosti, ale neni. Takze pozor na to. Cim rychleji jedete, tim vetsi je pravdepodobnost nehody a zaroven se zvysuje i pravdepodobnost vasi zpozdene reakce. Sam jezdim obcas jako pako, ale pak se alespon obcas zamyslim a reknu si sam sobe "TY SES ALE VUL, CO KDYBY... " . Vim ze me to neomlouva, ale rozum uz zacina vystrkovat ruzky, takze to snad jednou dobre dopadne. Mejte se a hlavne BEZ NEHOD !!!!

David (gsx1200)


Tak ja se taky pochlubim. Na Simsonovi jsem upadl vic nez 10krat. Ze vsech padu mi utkvely v pameti 3.

  1. Mama chtela jit na nakup, tak jsem se ji ochotne nabidl, ze ji svezu. Vyrazil jsem od panelaku a po 100 metrech se ocitl na krizovatce, kterou jsem se snazil projet na plnej, avsak na silnici se nachazelo trosku pisecku => highsider jak z televize a oba se krasne valime pred mestskou radnici a desitkami lidi. Mama roztrzenou puncochu, jinak vubec nic. Ja sedrenej jak kun. Motorka utrzeny plynovy lanko.
  2. Zavody s pilotem Mustanga pres fotbalove hriste ohranicene zabradlim z trubek. Jasna vyhra o nekolik delek motorky, ovsem zacal jsem brdit az na hranici sestnactky protejsi brany => motorka na trave se zablokovanym zadnim kolem => naraz do zabradli => vzorove salto. Motorka mela akorat rozbitej tachometr. Ja byl v pohode.
  3. To byla spise perlicka. Prijizdim ke stopce na krizovatce u nadrazi plneho lidi cekajicich na vlak. Zastavuji a chci dat levou nohu na zem, kdyz zjistuji, ze se mi zahakla nohavice o naslapovacku => Ladne se snasim pomalu k zemi za velkeho aplausu prihlizejicich.
  4. Pak jsem mel MZ-150. Na ty jsem lehnul jen jednou, ale stalo to za to. Do cesty mi asi v 50km/hod vjelo maly dite na kole. Strhul jsem motorku do strany (to decko jsem nastesti minul) a prednim kolem trefil kanal, kterej byl asi 30 cm nad urovni cesty. Nasledoval let pres riditka a pak na mne pekne z vysky dopadla i motorka. Zajimavy bylo, ze i pres to, ze jsem lej jenom v tricku a kratasech, tak jsem nemel na sobe ani skrabnuti. Ovsem pri tom padu jsem si trochu pochroumal koleno a par tejdnu nemohl chodit. Motorka mela v pytli predni kolo a vidlice, utrzenej stojan a stupacky. Zadni stupacky vmacknuty do zadniho kola. Prekvapilo mne, ze ani policajti nedelali problemy a uznali, ze to nebyla moje vina.
  5. Na CBR-1000 jsem taky upad jednou v rychlosti asi 5 km/h. Situace velmi podobna padu na Simsonovi, c.3. Proste jsem nestacil dat nohy vcas na zem. Motorka to "odnesla" asi centimetrovym skrabancem na vejfuku.

David Kawasaki zelena


  1. SIMSON Skutr Drobne otreni o favorita,gdyz se otacel , kterej nevi ze existujou zpetna zrcatka. / nigdo nelezel/ Jako spolujezdec na simsonu sme zkoncili v pangejtu , gdyz bracha nevzbral levotocivou zatacku. Ja vodrena noha , motorka O.K.
  2. CZ 175 S pritelkyni na prejezdu vlaku asi v dvaceticentimetrovym bahnu se motorka slozila pri rychlosti asi 1km/hod. Ujma zadna.
  3. JAWA 350 Chopper bez nehody.
  4. Yamaha XJ 600S Diversion zatim take bez nehody. Je to zvlastni , ale je to tak. MAM SE MOC RAD... :-)

Tomas


Jak to tak ctu, tak sem asi vyjimka, ale ja se naposledy zajimave rozbil na fichtlu. Byla to jedna z prvnich jizd a ja v opojeni prehlid vracecku a vlitnul do ni silenou rychlosti 50 km/hod. Fichtl pokracoval vleze po silnici, ja zalit do rosti uprostred zatacky. Klasika - kratasky tricko, od te doby jezdim jako priposrany a to mne asi chrani :-))). Kecam.

Dalsi pady: Standardne - pujcena bratrova motorka ( XT 600), jizda po dvore k vratkum, marne hledani packy zadni brzdy ( xt ji ma ponekud vice vpredu nez moje tehdejsi CB 450) kratke reseni dilematu jestli rozbiju rodicum vratka nebo brachovi masinu a potom zmacknuti predni brzdy. Travicka - ustlano - nikomu nic jen moje narazene sebevedomi a sousedi v krecich ze smichu. Tenhle pad ale asi patri do abecedy kazdeho motorkare, takze predpokladam ze ho ma za sebou kazdy.
Pouceni - nez zjistite kde ma motorka radici paku a jestli je jednicka nahoru nebo dolu - zjistete kde to ma brzdy !!!!!!!

Potom nejake lehani v hlubokem pisku s pretizenou motorkou na dovolene hledani vhodneho mista na prespani mimo kemp) - jedine pouceni - na pisku neubirat plyn a nesnazit se zastavit.

A protoze nemam nic zabavneho na svoji osobu - popisu vam dve havarky sveho bratra.

ilustrační fotografiePrvni - dost vazna - byla na Jawe 350 se spolujezdecem, zenska ve skodovce mu vjela do krizovatky, bracha jel kupodivu jenom 60, zabrzdil, motorka si nelehla nybrz se pritocila bok na bok k auticku a naraz katapultoval brachu pres strechu. Spolujezdec stacil "vystoupit" jeste behem brzdeni a nic se mu nestalo. Pri letu si bracha "jen tak lehce" brnknul nohou o hranu strechy a zlomil si na 3x steheni kost. Zachranka u nej byla za 10 vterin, protoze to slozil rovnou pred nemocnici. Vysledek - 12 sroubu v noze, 6 mesicu rekonvalescence, bojova jizva na stehne od kolena az po prdel. Podruhy (to uz mel to XT) jsme jeli malou strelbu po Hradci Kralove - klasika - od semaforu k semaforu, kdo tam bude driv, ja byl driv, ale bracha nedobrzdil a rozhodl se spravne resit situaci - nez aby nahucel do moji krasne nove moto za 150 tisic (sance na preziti nulova, protoze bych ho za to zabil) tak radsi ten svuj srot slozil a sklouznul se. Bohuzel mnel na sobe moje kozene kalhoty a bundu, takze mne to taky dost sralo, bo je rozerval. Nicmene ted v tech kalhotech (po oprave) chodim a sem za strasnyho drsnaka, protoze na nich je stale patrna stopa klouzani se po silnici. :-))) Skoda veskera zadna, toho lumpa stala oprava motorky asi 500,- Kc a ja mel v hajzlu bundu za 5 a kalhoty za 3.

Dalsi vesely pribeh ktery dopadl nastesti dobre (i kdyz ucastnici dodnes nechapu jak je to mozne): Jedeme (7 motorek) na veceri, vede nas kamos ktery je mistni rodak a cestu k restaraci zna. Pred vjezdem do mesta jeste neomalene predjizdime nekolik aut a velkou dodavku. Nahle mi pred ocima hori cervene brzdove svetlo vedouciho jezdce a vidim jak prudce zahyba do leva. Vidim ze uz to nestihnu, nicmene intenzivne brzdim abych odbocku o moc neprejel a mohl se vratit .Po zastaveni se ohlidnu a vidim ze klukovi za mnou akorat pada zadni kolo motorky zpet na silnici a borec od te doby umi stopie na prednim kole. Zastavil asi 3 cm za mnou. Nekteri ze skupiny zpozorovali uhybny manevr drive nez ja a snazili se uhnout. Nastesti se jim to nepodarilo, protoze zrovna v tu chvili se rozhodl pokoreny ridic dodavky oplatit nam nase predjeti a asi 100 km/hod se proritil kolem nasi skupiny. V hospode to chtelo hodne piv, nez jsme si z toho zacali delat srandu, ten den mohlo byt o 6 motorkaru min. Ten lump co nas ved totiz v klidu projel a cekal na nas pred hospodou a hrozne se divil kde jsme, proc jsme tak bledy a proc mu tlucem hlavou o zed. Par poucek - nechavejte si hodne velky rozestupy pri jizde v kolone - neverte nekomu kdo vam tvrdi ze je mistni a ze to tady zna - nenechavejte si dodavky v zadech. Konec romanku.

Filip


ZPĚT NA NOVĚJŠÍ STRÁNKU PŘÍHOD

ZPĚT